Olin eilen (lauantaina) skannauksessa, ja näytti siltä kuin ovulaatio olisi ollut tuloillaan ihan luonnollisesti. Ultrassa näkyi halkaisijaltaan 19 mm kokoinen munarakkula, ja lääkäri määräsi minut tuikkaamaan Irroituspiikin samana iltana.

Pakkasessa on yhteensä 4 alkiota, jotka on pakastettu pareittain. Saan itse päättää haluanko siirtää yksi vai kaksi alkiota. Olen jo 99%:sti päättänyt kaksi, mutta siihen sisältyy pieni riski. En nyt ajattele kaksosriskiä (kaksoset olisivat erittäin tervetulleita), vaan se riski että yksi halkio menee roskiin.

Ensimmäiseksi sulatetaan yksi alkiopari. Jos molemmat selviävät sulatuksesta (reilu 50% mahdollisuus per alkio), olen supertyytyväinen. Jos vain toinen alkio selvityy, klinikka sulattaa toivomuksestani toisen alkioparin, ja jos jälkimmäisestä parivaljakosta molemmat selviytyvät, kohtuun siirretään 2 parasta alkiota. Tällöin yksi alkio menee hukkaan. HUKKAAN! Ongelma ei ole minulle niinkään eettinen, mutta ajatuksena täysin hullu. Alkioita kun ei voi sulattaa kahta kertaa.

Olen kuitenkin tehnyt päätökseni, ja haluan kyytiin kaksi kultakimpaletta pakkasesta -2:lla alkiolla on kuitenkin yhtä paremmat mahdollisuudet. Ja jos plussaa ei tule, niin uutta tuoreyritystä vaan mahdollisimman pian putkeen, ehkä jopa tämän vuoden puolella. En edes halua ajatella sitä mahdollisuutta että yksikään alkioista ei selviytyisi sulatuksesta. Niin ei voi käydä. Edes minulla ei voi olla niin huono tuuri. Eihän?