Plääh mä en jaksa tätä huolehtimista! Mä haluan hymyillä niinkuin Hangon keksi, niinkuin hymyilin maanantaina! Pötkylä ilmoitteili itsestään melkein parin tunnin välein, ja olin aivan täpinöissäni.

Maanantai-iltana lensin työmatkalta kotiin, ja olin niin väsynyt ja torvelo että unohdin että mulla oli vielä turvavyö päällä kun nousin penkiltäni perilletullessa. Turvavyö puristi ikävästi alavatsaa, ja säikähdin tietysti hirveesti.

Tiistaina tuntui työpäivän aikana taas kutittelua, mutta eilen ja tänään on taas ollut ihan hiljaista. Miksi???? Ja kaiken kukkuraksi eilen tuli pientä tuhruvuotoa, ja olin ihan paniikissa. Onneksi kotona löytyi sydänäänet kotidopplerilla, mutta ehdin silti saada kamalia ajatuksia päähän.

HERÄTYYYYS Pötkylä! Äiti on huolissaan! Potki vaikka virtsarakkoa, mulle on ihan sama! 

t. Haikkis 17+0

UPDATE 19.3. Olin tänään lääkärissä, ja kokemus oli kamala. Olin huolestunut koska eilenillalla ja uudestaan tänään aamulla kuunnellessamme Pötkylän sydänääniä huomasimme että rytmi on epätasainen. Aluksi normaali nopea, sitten yhtäkkiä hidastuu hetkeksi aikaa kunnes sitten palautuu normaaliksi. Tumtumtumtumtum - tum - tum - tum - tum- tumtumtumtumtum. Mainitsin myös etten ole tuntenut Pötkylän liikkeitä kunnolla pariin päivään.

Lääkäri yritti kuunnella sydänääniä omalla laitteellaan, muttei onnistunut. Kuulemma normaalia. Jaahas, että niin ammattitaitoisissa käsissä ollaan -  miehenikin löytää sydänäänet meidän 50 euron vempaimella.

Lääkäri sanoi että periaatteessa tutkiminen on turhaa koska "ei sitä kuitenkaan voi vaikuttaa mitä siellä mahassa tapahtuu", mutta suostui varaamaan ajan maanantaille pikaultraukseen.

"Moikka tässä on XX XX hei. Mulla ois tässä yks tällänen raskaana oleva IVF-potilas, joka on viikolla 17, ja on yrittänyt löytää kotidopplerilla sydänääniä muttei löytänyt niitä. On mielestään (???) tuntenut liikkeitä aiemmin, muttei ole tuntenut niitä pariin päivään. Ehtisittekö kurkata, hän on aika hysteerinen? Ai ei tänään, no mä ymmärrän. Ookei. Kiitti hei"

Lopuksi lääkäri käski heittää kotidopplerin roskiin, ja rentoutua. Vai että roskiin sen jälkeen kun hän ei itse löytänyt ääniä? No fucking way. Sieltähän ne löytyi kotona heti lääkärireissun jälkeen, ja onneksi maanantaina päästään kurkkaamaan Pötkylää, mutta voisi sentään olla vähän inhimillisempi. VOI OLLA että mä olen hysteerinen ja kuvittelen liikoja. Ehkä Pötkylä vaan makaa eri paikassa kuin ennen, ja ehkä on normaalia että syke heittelee noin paljon. Mutta vituttaa olla ihan paniikissa, ruveta itkeä tihrustamaan huolesta lääkärireissulla, ja saada sitten tuollaista kohtelua. Grrrrrrrrrr.