Vihastukset (aloitetaan niistä niin tulee lopetettua positiivisesti :) 

  • Mies joka kysyy lauantai-iltana lupaa lähteä kaverin kanssa kaljalle 2 viikkoa siitä kun on ollut ryyppäämässä aamukuuteen (se reissu oli kyllä sovittu kauan sitten). Kun näytän hapanta naamaa niin saan selitykseksi "kun mä en ole nähnyt sitä moneen kuukauteen". Lauantaina on miehen "heräämisvuoro" aamuneljästä eteenpäin, joten viikonloput ovat tärkeitä minulle. Ilmoitin että kavereita VOI nähdä päivälläkin ja muualla kuin baarissa, ja että sen menevän sinkkumiehen VOI kutsua tänne vaikka syömään tai kahville. 
  • Lastenvaunujen jarru jota ei saa äänettömästi päälle (täytyy oppia). Puolen tunnin lenkin jälkeen kuulu "KLONK" jolloin vaunusta rupee samantien kuulumaan ähinää. Muuten olen tyytyväinen Emmaljungoihin. 
  • Meidän vessanpöntön istumarengas joka narisee kun siihen istahtaa. Yöllinen vessareissu menee usein näin: Hivuttaudun sivuttain varovasti sängystä ulos jotten vauva herää, hiivin huoneesta ulos, loikkaan narisevan kynnyksen yli vessaan ja istahdan pöntölle. "RRRRRRR" ja sängyltä kuuluu ähinää. 
  • Naapurit jotka aloittavat remontoinnin juuri silloin kun prinsessamme nukkuu kauneusunia terassillamme. 
  • Alipaine meidän suihkussa, mikä tarkoittaa että vettä tulee vaan "alahanasta" eikä käsisuihkusta. Olen pessyt tukkani puolen metrin korkeudella nyt pari viikkoa. 
  • Mä olen oikeasti ihan stereotypia kulahtaneesta hiekkalaatikkoäidistä joka elää verkkareissa joissa on polvipussit. 
  • Akne joka on palaamassa takaisin raskauden jälkeen. Mulla on PCO ja naama näyttää kamalalta silloin kun en ole raskaana tai syö Diane Novaa.  

Ihastukset 

  • Ihmiset jotka ihastelevat vauvaamme julkisella paikalla. Olimme eilen kirpputorilla ja saimme ainakin 30 kommenttia tunnin sisällä ("hei kato äiti mikä ihana vauva"), kun neitimme katseli tarkkaavaisena ympäristöään pää heiluen. Joo, se on ihana, se on söpö, ja sillä on ihana tukka. Ja se on MUN! Tai siis meidän :) 
  • Hampaaton hymy, josta näkee ikenet. Kielikin tulee välillä ulos. 
  • Ne aamut jolloin muuten huonouninen neitimme nukahtaa vaunuihin ilman lenkittelyä tai vaunun hetkutusta. 
  • Juttelu vauvan kanssa. Se sanoo ranskalaisittain "RRRR" ja päästelee erilaisia vokaaleita. Ja jos sille sanoo "RRRR" niin se keskittyy ja katsoo silmiin ja sanoo samalla tavalla. Mä olen jo vakuuttunut että se on kielellinen nero. 
  • Isovanhemmat jotka eivät ikinä kyllästy kuulemaan miten ihana meidän vauva on ja ilahtuu ihan kamalasti kun niille lähettää kuvatekstiviestejä/meilejä. 
  • Halvat vaipat on paremmat kuin kalliit. 
  • Mylicon-tipat jotka ovat vähentäneet iltahuudon iltakiukutteluun. Tai sitten se johtu siitä kun jätin maitotuotteet. 
  • Aktiviteettimatto jossa roikkuu leluja. Neiti viihtyy päivisin ainakin vartin siinä itsekseen, kun aina välillä moikkailen tai juttelen jotain.