Niin, onhan tässä tullut mässättyä. Raskaana ollessani en harrastanut mitään liikuntaa paitsi ihan loppuvaiheessa uimista, ja se on sitten pikkuhiljaa kostautunut. Synnytystä odotellessa tuli myös ihan ajan kuluksi käytyä jääkaapilla. Kultamme ollessa pieni, tuli väsyneenä haettua energiaa vääristä paikoista. Eikä meillä ollut voimia ruoan laittoon, niin haimme vähän väliä roskaruokaa kotiin. Ihan omaa syytä tämä on. 

Olin vähän toivonut että mulle olisi käynyt niin kuin ilmeisesti suurimmalle osalle kavereistani, että pum-pum-pum, vauva imee kaikki rasvat tissien kautta ulos, ja näyttäisin pian omalta itseltäni. Tai sitten ajattelin että kunhan saan sen vauvan niin millään muulla ei ole mitään väliä, ja hyväksyn kroppani olisi se kuinka rupsahtanut tahansa. 

Noh, katsellessani lomakuviani -joista olen deletoinut kaikki ne jossa näytän megalihavalta eli noin kaksi kolmasosaa (loput ovat lähikuvia naamasta) - päätin että nyt saa riittää. Tapasin kuntosalillani Personal Trainerin joka puhui minulle ruokavaliosta (tiesin kaiken etukäteen, ongelma ei olekaan ollut tiedon puutteessa vaan itsekurissa) ja teki saliohjelman. Olen nyt reilun viikon verran kirjoittanut kaikki syömiseni Madlog.dk-sivustolle (vastaava kuin Kiloklubi), jotta pysyn alle 1400 päivittäisessä kalorissa. Jos urheilee, saa syödä enemmän. Ja koska totesin kahden päivän laihiksen jälkeen että on IHAN persiistä mennä nälkäisenä nukkumaan, olen liikkunut, jotta saisin syödä enemmän. Suosikkina ovat Zumba ja BodyJam. 

Kilo onkin jo lähtenyt pois (viikossa!!!! Tosin kuukautiskierto jne vaikuttaa myös mulla painon heilahteluun), ja viidestä pitäisi vielä päästä eroon. Nyt kokonaisen kilon laihtuneena olen peilaillut itseäni mahaa sisään vetäen ja keikistellyt mieheni edessä kysyen vaikka kuinka monta kertaa että näkyykö että olen laihtunut. Sain vastaukseksi "mitä sä haluat että mä vastaan"?. Hmph.  

Tämä uusi kuntoilu on tehnyt itsetunnolleni ja mielialalle TODELLA hyvää, vaikka se onkin minun ja mieheni yhteisestä ajasta pois. Mieheni onneksi sanoo jatkuvasti tukevani laihdutustani, kai se ajattelee että saa enemmän seksiä jos tekee niin :) 

t. Haikaraemo 69 kg (tiedän että kilo ei ole paljoa, mutta kun se on iso juttu mulle että paino alkaa kutosella eikä seiskalla, viitosella se on alkanut viimeksi yli 10 vuotta sitten) 

ps. tiedätteköhän kun moni raskaana oleva ottaa mahastaan sellasen kuvan jossa pitää käsiään sydämenä, itsekin otin juuri kesällä yhden. Tässä sydän mun läskien ympärillä, ei ihan niin nätti kuva kuin vastaava viime kesän otos... :) Olkoon se tässä motivoimassa, vaikkei edes ole pahimmasta kulmasta. Pahoittelen erikoista huumorintajuani.