Miten minä ajattelinkaan, että vaikka syön suklaata lähes päivittäin enkä harrasta mitään liikuntaa, että tässä raskaudessa paino nousisi vähemmän? Ensimmäisten kuukausien aikana se paino ei noussutkaan niin nopeasti, ja ajattelin OOOH YESS, ja herkuttelin vatsan pyöristyessä. Ja nyt siitä on tullut paha tapa. Periaatteessa nämä ovat täysin turhanpäiväisiä ja pinnallisia ajatuksia, joilla ei ​pitäisi olla mitään merkitystä, kunhan vauvalla on kaikki kunnossa. Mutta silti nuo selkäläskit ärsyttävät. 

Kotosalla on ollut vähän kireä tunnelma, ja ärsyynnyn helposti. Mieheni opiskelee töiden ohessa (ja LUPASIN tukea, ja yritänkin muistaa...), ja väsynyt sekä poissaoleva mies ärsyttää. Hän rojahtaa sohvalle lukemaan työmeilejä iltaruoan jälkeen, laittaa piirretyt pyörimään tytölle ja huokailee väsyneenä. Voi että minuakin väsyttää, mutta eivätpä ne tiskit itsestään sinne koneeseen lennä. Välillä annan miehelle pari vaihtoehtoa - laitatko pyykit vai astiat koneeseen, johon saan vastaukseksi (katse edelleen työmeileissä) "mmmjoooo, mä oon vaan niin väsynyt, mutta mmmmm" jonka jälkeen hän ehkä nostaa hitaasti ahterinsa ylös sohvasta. 

Anteeksi vain! Minä olen erittäin raskaana, kymmenen vitun kiloa normaalia painavampi, selkään sattuu, laitan useimpina iltoina ruoan, ja käyn vielä täyspäivätöissä. Arvaa myös ketä väsyttää? 

Ja silloin tällöin, hän kehtaa kysyä aamustressissä, yleensä sellaisessa tilanteessa kun kaikki valot on päällä, maidot on kaatunut pöydälle ja tyttö protestoi aamun asuvalintaa: " Missä mun musta kauluspaita on?" (hänellä on miljoona mustaa kauluspaitaa, mistä helvatusta voin tietää mitä mustaa paitaa hän tarkoittaa, joten kysyn ärsyyntyneenä "Mikä?") "No SE HYVÄ!" Vastaan: "en tiedä, katso 1) kaapistasi 2) pesuhuoneessa olevassa megaläjässä puhtaita vaatteita ja 3) likapyykkikorissa". Tekisi mieli vastata: "pese omat pyykkis niin tiedät" (ja päälle vielä "ja hiero raskaana olevan akkasi kipeää selkää useammin, niin se vaivautuisi auttaa etsimään"). Mutta turhaa kiristää tunnelmaa entisestään. 

t. x-Haikaranpelätin rv 30+3 ja 100000 kg (oikeasti 75 kg, + 10 kg) 

ps. Tekeehän se joskus sellasia miesten töitä mitä minä en tee. Ja lupasinhan olla suuremmassa kotivastuussa tämän opiskeluajan. Mutta silti... GRRRRR!