Järki sanoo:

- Katsotaan miten arki lähtee rullaamaan tarhaan viemisten ja hakemisten kanssa, ennen kuin haalitaan lisää haasteita. Monella ystävälläni, joilla on pari pientä lasta, on arki rankkaa selviytymistä -ja se pelottaa. Yksi on jopa eroamassa. 

- Tästä elämänjaksosta pitää nauttia niin paljon kuin mahdollista. Nyt kaikki on oikeasti hyvin. 

- Taloudellisesti on järkevää olla töissä pidempään ennen kuin alottaa uudestaan hoidot. En kehtaisi jäädä samantien uudestaan äitiyslomalle, vaikka minulla onkin siihen oikeus. 

- Tyttäremme ei nuku vieläkään läpi yön, ja syöminenkin on välillä sähläystä. Jaksaisiko sitä muka paremmin raskaana? Jaksaisinko kahta yökukkujaa? Uh en. 

- Jos emme saisi hoidoilla toista lasta, tai projekti kestäisi vuosia, kärsisikö tyttäremme siitä? 

- Nyt kun olen vaivalla laihduttanut 8-9 kg, niin turha pilata tulosta saman tien. 

 

Tunteet sanovat:

- Tekisi mieli piikitellä Menopuria. HULLU AKKA OLEN! Mutta hoidoissa on mahdollisuus tulla raskaaksi. 

- On niin söpöä kun tuttavien lapset leikkivät sisarustensa kanssa. Olisi ihana antaa rakkaallemme sisarus. Ei pelkästään leikkikaveriksi, vaan kaveriksi koko elämän ajan. 

- Mun maha näyttää niin ihanalta viime kesän kuvissa. Eikä se naama ollut nyt niin turvonnut, kun muistelin. Ja ihan sama, kun maha on niin ihana. 

- Kaipaan jotain jännitystä elämään (mutta ehkä ne hoidot ovat vähän liiankin jännittäviä). 

- Haluaisin ruveta yrittämään ennen kuin kaikki kaverini pyöräyttelevät kakkosia (meillä oli viime vuonna vauvabuumi ystäväpiirissä). Tunnen itseni sen verran hyvin että tulen olemaan kateellinen, enkä usko että se kateus helpottaa ajan kuluessa. 

 

Ensimmäinen lista on (onneksi) pidempi. En taida olla vielä valmis. 

Mutta yhdestä asiasta olen varma: minua ÄRSYTTÄÄ puheet sisarusten optimaalisesta (=pienestä) ikäerosta tai siitä miten lapset pitää tehdä putkeen jotta heistä on toisilleen seuraa.